Inför valet!

Jag satt och funderade lite över det som händer runt oss i dag!
Vi har problem med alla tåg som inte klarar vintern, spårområden som inte hins att röja. Vägar som inte blir plogade. ja listan kan göras lång. Sen har vi sjukvården där vi måste spara. Skolan som vi drar ner på, jag undrar kan det ha blivit lite fel i vårt tänkande tro? I dag är det viktigt att vi får sänkt skatt så alla får mer i sin egen plånbok? Och kan bestämma vad dom vill använda dom till. Vist det är väll bra men trotts allt så måste ju allt betalas på något sätt. Antingen med skattepengar elle du och jag var för sig.
Skall vi betala själva för skola, sjukvård och den samhällscervise som skulle behövas så är det stora pengar för var och en av oss, mycket stora! Men om vi tog det över skatten så blir det inte så mycket per person, och det ger en större tryghet för alla. Inte bara dom rika som kan njuta av livet då.
Jag skull med glädje betala ett par hundra mer i månaden, för att vår sjukvård skall få den kvalite så att vi inte behöver stå i kö. Eller att våra skolor får mer personal så att barnen får en bra undervisning. Att vegverket får tillräkligt med pengar för ett bra vägunderhåll oavsätt veder. Som sagt lista kan bli hur lång som hälst.
Gott folk börja fundera vilken politik ni tycker gynnar er och era barn och gamla,bäst inför valet i höst.
Hälsningar
Gubben i sankt Anna

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag önskar verkligen att det funnes fler av din kaliber Berne! Den filantropiska värme du utstrålar är jäklar i mig värd en medalj! Vi hörs!.

Med kamratlig hälsning, Din vän Christer i Valdemarsvik

PS Nu är det din tur att komma till mig och min fru. Hör av dig!

2010-03-16 @ 23:01:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0