Befrielsekamp.

Jag har haft glädjen att få vara med om två mycket
intressanta dagar på Palme International Center i sthlm.
Palmedagarna 2009, Från befrielse till frihet. Det var
temat för dagarna. Vi har lysnat till Lena Hjelm-Wallén,
Veronica Palm, Anders Enmark, Urban Ahlin, MonaSalin,
Ingvar Carlsson, Mr Kgalema Motlanthe vic precident i
sydafrika,Bengt Säve-Söderbergh, Thoko Matshe plamecetrets
kordinatör i sydafrika, Pierre Schori, Elisabeth Dahlin,
Anna Linde, Jytte Guteland,Wanja Lunby-Wedin,Guy Ryder,
Mafoud Salama från Västsahara, Rana Hayek Fatah youth,palestina.

Som ni ser är det många personer som har talat under dagarna två.
Och allt har handlat om frihet från förtyck och skapande av demokrati.
För oss själklara saker i vår vardag! Det som gör mig glad
och stolt är att jag med mitt medlemskap i sosialdemokraterna tillhör
en organisation som värnar om mänskliga rättiheter, och frihet för alla.
En organisation som hjälper till ute i världen för att även dom skall få
uppnå dom målen. Grekland, Spanien, Portugall, Sydafrika, länder som
i dag har demokrati. Och nu är vi i Vitryssland, Västsahara med flera länder.

Ett fantastiskt arbete som ger hopp för framtiden för dom mäniskor
vi stöttar och hjäper. Och fördjuppade kunskaper för oss själva.
Det är roligt att nu komma hem till min S-förening och förmedla dom
kunskaper vi fick med oss, så att fler får inspiration och kunskap i allt vi gör.

Tankar från gubben själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0