27 november 2009

Jag lyssnade på radion nu på morgonen, och hör om hur detta med utförsäkringen drabbar olika personer. Det får bara inte gå till på detta sätt, att jobbar du halvtid i dag och inte kan mer så skall du ta tjänstledigt på den sjukdelen du har och anmäla dig på arbetsförmedlingen för att få utbildning i att söka nya jobb? Har jag ett bra jobb med trygghet och utvecklingsmöjligheter så är det ett fruktansvärt slöseri med människor och resurser. I dag är vi inte redda om individerna utan bara om våra dåliga system som skadar och gör folk illa. Resultatet blir att fler av alla som nu blir utförsäkrade kommer att må mycket sämre med på följd att det blir ännu svårare att få dom tillbaka i arbete.
Liknande ser jag i vår kommun hur vi hanterar personer som ramlar och skadar sig på grund av bristande underhåll.Om jag ramlar och bryter benet på grund av oplogad gata så säger tjänstemännen att vägen är till för bilarna? så jag får i princip skylla mig själv. Med den inställningen så har även våra lokala tjänstemän missat att det är för invånarna vi jobbar inte bara för vår lön och det teoretiska i kommun, hårdvaran skulle jag kunna säga. Det viktigaste vi är ju mjukvaran personerna i kommun.
Det är dom som röstar på oss. Jag tycker att i dag ser vi bara dom tekniska och materiella sakerna i vårt samhälle, människan har blivit en andrahandsprodukt. Så var det inte förut då byggdes samhället upp för att trygga miljön för oss som bodde och levde i det. Så det var bättre förr med en annan regering som värnar om människan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0