Att vara politiskt aktiv

Jag läser i dagens NT att vi kan ha gjort fel i valet av personer till vår riksdagslista, i vårt distrikt!
Det låter i mina öron konstigt, har vi inte klara regler på hur det skall gå till att nominera och välja partimedlemmar?
Dessutom kunde jag läsa att några inte vågar  säga sina namn för risk för repressalier?Är jag med i ett demokratiskt parti eller är det ett diktaturparti? Det får aldrig bli så att jag inte ska kunna tala fritt i mitt eget parti, dom som motarbetar det borde omgående sluta hos oss!
Demokrati är att ingen får som han/hon vill i alla frågor, men alla får lite.
Den text som är skriven i våra stadgar och regler och visioner.
Är noll och intet om det inte finns människor som vill stå upp och jobba för dom.
Men börjar vi titta på egna vinster då är det fel personer som sitter på posterna oavsett på vilken nivå dom sitter.
Soliga hälsningar från
gubben i sankt anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0